Tervetuloa Autoilijan maailma -blogiin. Uusia kirjoituksia tulee aiheiden ilmestymisestä riippuen vaihtelevalla tahdilla. Tulethan pian uudestaan katsomaan onko mitään uutta luettavaa tai tilaa ilmoitus sähköpostiisi oikean palstan yläreunasta.


tiistai 22. helmikuuta 2011

Nissan hyökkää Porsche-omistajien kimppuun GT-R:llä


Saksan Nissan on hyökännyt täsmäkampanjalla Porsche-omistajien kimppuun tarjoamalla koeajomahdollisuutta "oikealle super-autolle". Kaksi Nissan GT-R:llä liikkunutta naista kiersivät kaupunkeja ja kiinnittivät pysäköityjen Porsche-merkkisten autojen ikkunaan siirtokalvon jossa näkyy Nissan GT-R:n takavalot, tämä kun on Nissanin mukaan luonnollisin tapa nähdä Nissan GT-R Porschen ikkunasta. Kampanja oli ilmeisen onnistunut koska GT-R:n koeajot nousivat kampanjan myötä 23%.

Omasta mielestäni varsin hauska temppu, varsinkin kun kalvo näyttää olevan helposti irtoavaa mallia. Suomessa ei taitaisi vastaava homma toimia lähinnä Porsche-kannan "hieman" korkeamman iän takia. En siis usko että lahtelainen myyntipäällikkö suuntaisi GT-R kauppaan vaikka ysinepanepan tuulilasiin liimailtaisiin mitä tarroja tahansa :)

2 kommenttia:

  1. Ai että oikein koeajot nousivat 23%. Myynnistä ei sitten puhutakaan sanallakaan. Kai nyt isolla markkinointikampanjalla aina jonkinlaista kiinnostusta saadaan aikaiseksi.
    Pitää kuitenkin pitää mielessä, että vaikka radalla Nissan pieksisi Porshea mennen tullen, niin oikeassa elämässä autolla tehdään myös jotain muutakin. Porschen ja Nissanin eroa voisi kuvailla siten, että kun sinkkumiehet saapuvat keskustan baaritiskille ja toinen heittää pöytään Nissanin ja toinen Porschen avaimet, niin Nissan miehen pitää vastakkaiselle sukupuolelle selitellä, että kyseiset avaimet eivät ole lastenistuimilla ladattuun farmari primeraan vaan sikanopeaan superautoon, joka nyt sattuu olemaan Nissanin valmistama. "Useimmille tullut tutuksi playstationista" on argumentti, joka yleensä ei saa naisia syttymään euforiseen kiinnostukseen.
    Ihan yleisen elämänkokemuksen perusteella väitänkin, että kukaan Porschen omistaja ei ole purskahtanut itkuun kyseisen kampanjan vuoksi, oli alla sitten uusi 911 Turbo tai paremmin Päijät-Hämäläiseen tyyliin sopiva 924. Ja vaikka olisikin, itse silti ainakin itkisin mielummin Porschessa kuin Nissanissa...

    VastaaPoista
  2. Ihan hauska ja piristävä markkinointi kikka.

    "Pitää kuitenkin pitää mielessä, että vaikka radalla Nissan pieksisi Porshea mennen tullen, niin oikeassa elämässä autolla tehdään myös jotain muutakin."

    Just. Ja millähän autolla edellisen kirjoittaja itse ajaa? Onkohan tämä herra teini b saanut jo pipariakin ihan oikeesti?

    Ai että mitä minuun tulee? Noh, on sitä ihan ulkomaillakin asuttu ja monen merkkisiä (urheilu) autojakin omistettu. Olen nyt toista kertaa naimisissa, helvetin kauniin ja kiihkeän naisen, tällä kertaa aasialaisen, kanssa.

    Ja se nyt vaan on sellanen juttu. Että ainakin mulla on autotallissani auto, mikä kiihottaa lähinnä vain minua, ei niinkään vaimoani. Vaimollani on ihan toisenlainen auto, millä lapsiamme kuskaa.

    Siis, voihan hitto ja hemmetti, jos joku arvuuttaa Porschen ja Nissanin sillä kuinka näiden avaimet tekee naiseen vaikutuksen jossain baaritiskillä...

    Ainahan sitä saa ja pitääkin haaveilla, (Ferrarin avainten vilautus baari tiskillä = piparia) mutta koettakaa nyt hyvät teinit kuitenkin ymmärtää, että autot ja naiset ovat kuitenkin vähän niinku kaksi eri asiaa.

    VastaaPoista