Subaru Impreza on auto joka herättää tunteita monissa autoihmisissä. Autolla on mittava historia rallista ja auton bokseri-moottori saa joidenkin ihmisten sydämet sykkimään tavallista tiuhempaa tahtia. Itse olen omistanut yhden classic-mallin Impreza WRX RA:n ja viettänyt hauskoja hetkiä sen ratissa. Omaan silmään kuitenkin parhaalta näyttäneet Imprezan korimallit olivat toisen sukupolven 2004 sekä 2007 esitellyt faceliftit. 2008 esitelty kolmas sukupolvi oli pettymys koska auto ei enää näyttänyt ralliautolta jonka nimeä ja mainetta sen tulisi kantaa. Aika kuitenkin näytti että pienellä laitolla tuostakin mallista sai varsin näyttävän näköisen.
Nyt esitelty vuoden 2012 malli on vielä suurempi pettymys kuin edellinen. Rallihistoriasta on onnnistuttu pyyhkimään pois viimeisetkin rippeet ja lopputulos on niin tila-automainen että olen positiivisesti yllättynyt jos tuosta saa edes jälkimarkkinaosilla hienoa autoa. Myös tekniikkapuoli vastaa ikävä kyllä ulkokuorta moottoritarjonnan rajoittuessa 148 hevosvoimaiseen vapaastihengittävään vaihtoehtoon. STi mallia ei ole vahvistettu tulevaksi tästä sukupolvesta, mutta se jäänee vielä nähtäväksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti